![]() |
| Tacksam för vänner |
onsdag, mars 13, 2013
tisdag, mars 12, 2013
Kulturkrock
Då jag bodde i Finland tyckte jag att det var sent att gå på ett pass på gymmet klockan åtta på kvällen. Efter ett halv år i Italien har jag anmält mig till en danskurs som börjar klockan halv tio på kvällen. Tydligen är ingenting omöjligt!
måndag, mars 11, 2013
Kinesisk medicin i en godispåse

Har jag berättat att det har flyttat in tre kinesiska tjejer i min lägenhet? Igår när de bjöd mig på kinesisk mat insåg jag hur lätt man glömmer hur otrolig god autentisk kinesisk mat är! Efter maten bjöd jag på en godispåse som jag köpt i Sverige, och de tyckte att de svarta karamellerna i Gott&Blandat-påsen smakade precis som kinesisk medicin.
Min helg
söndag, mars 10, 2013
lördag, mars 09, 2013
Lördag morgon
Dagen började med att min kompis blev inlåst på wc:n och enda sättet att få ut henne var att bryta upp dörren. Vardagsäventyr, säg inte annat.
Mimosa på kvinnodagen
I Italien firas kvinnor på kvinnodagen med blomman mimosa. Jag var som ett barn på julafton när jag för förstas gången fick se blomman jag bara sett på bild i verkligheten.
fredag, mars 08, 2013
Manligt på kvinnodagen
Kvinnodagen till ära har jag skaffat mig en frisyr som inte hör hemma på en kvinna. Det var då inte avsiktligt! Det blir några veckor med mycket make up för att visa i vilken kategori som jag hör hemma. Tydligen är det så att den som är med i leken för leken tåla!
torsdag, mars 07, 2013
Tålamod
När jag flög till Finland före julen åt biljettmaskinen på tågstationen upp 10 euro. Idag, nästan tre månader senare fick jag tillbaka mina pengar på posten.
Min första couch surfing experience
Det här är Susanna, en helt underbar tjej som jag träffat via couch surfing hemsidan. Vi hade bara känt varandra i ett dygn när vi på en fest fick kommentaren "men ni måste ha känt varandra sedan länge, va?".
Igår introducerade vi kombinationen jordnötssmör och sylt åt våra vänner. Det blev succé! :)
onsdag, mars 06, 2013
måndag, mars 04, 2013
Min första fråga
Idag har jag för första gången i mitt liv ställt en fråga åt en professor under en föreläsning. Det kanske låter banalt sett ur ett finländskt perspektiv, men alla osagda formaliteter som råder på det italienska universitetet har hållit mig tyst på min stol fram tills idag.
Som svar på min fråga nämnde min professor en finlandssvensk lingvist och frågade mig om jag kände till den här minoritetsspråkgruppen i Finland. OM jag gör! :)
Som svar på min fråga nämnde min professor en finlandssvensk lingvist och frågade mig om jag kände till den här minoritetsspråkgruppen i Finland. OM jag gör! :)
söndag, mars 03, 2013
Bilder från Stockholm
En bildbomb från mina dagar i Stockholm.
På vattnet
![]() |
| Sådana här saker håller tydligen svenskarna på med! |
![]() |
| Gamla stan sett från vattnet |
Gamla stan
![]() |
Mat och dryck
![]() |
| Första gången potatismos sedan jag åkte hemifrån i augusti! MUMS! |
![]() |
| GOOOOOOOOODIS! Ja, jag saknar det i Italien, utbudet här är värdelöst. |
Övrigt
lördag, mars 02, 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















































